Friday 29 July 2016

Assalammualaikum,

alang alang aku tgh kerja kat cyber cafe nih aku nk citer pengalaman member aku masa zaman memuda dulu time tu umur aku 25 member aku nih muda 2 tahun dari aku,
ceritanya bermula begini,

hari tu Anep kawan aku nak pergi ke kuala klawang di daerah negeri sembilan gak la, so nak dijadikan cerita anep anto la kawan dia kat kuala klawang, ngam ngam member aku yg sorg lg nih ada kat kuala klawang merayau kejer dia nak balik rasah jaya balik anep plak ada kat situ jadi dia numpang la moto si anep nih, mamat bagitau kat si anep ,

"anep, jom merayau dulu aku tak habis tengok lagi pekan kuala klawang nih..."

"ikot suka kau la mamat oi aku ok jer janji ko belanja aku makan..hahaha, "


"itu bisa diatur la anep janji ko temankan aku,"

mereka berdua ni merayau abes satu pekan kuala klawang sampai la pukul 11mlm, time tu anep menyuarakan hasrat weh ! mat jom balik la aku letih dah nih, yer", la ok jer, dalam perjalanan nak pulang ke rasah jaya

anep bawa moto mcm biasa tak laju tak perlahan sedang sedang jer..masa lalu depan simpang nak ke jeram toi, saat itu mamat buka mulut celupar dia, weh,

" anep, aku rasa seram plak lalu time time mcm nih," x kan kita 2 jer kat atas jalan nih, kang silap silap tgh ko bawak moto antu ikot belakang kita", ish!!! ko nih mamat ko tutup mulut celupar ko tu boleh tak, mulut tak ada insuran betul,

Mamat bonceng motosikal si anep tu dengan tak duduk diam dia, dia mula menoleh ke belakang,(orang tua tua kan pernah pesan malam malam jangan ngengada nak pandang belakang)
saat itu muka mamat pucat lesi, terus membisik ke telinga si anep, anep,

" aku rasa ko patot pecut moto ko full , ko dah kenapa mamat...? anep apa kata ko pandang kat belakang, "

anep toleh sedikit jer seriau satu badan dia terus pulas tuil minyak motor ke maksimum, cepat anep!! keranda tu kejar kita!!," ko pegang kuat kuat moto nih mamat," moto nih dua dua brek x berfungsi, lantak la anep ko pecot jer keranda tu makin dekat tu, berdesup anep pecot moto tu tanpa brek, tanpa lampu meredahi jalan dibukit tangga kuala klawang dlm keadaan kelam kabut...

diri mereka diselubungi ketakutan yang amat sangat sehingga sampai ke balai polis jalan pantai ngam ngam, kat situ ada plak roadblok tp polis tu nampk dia 2 ekor jer haha, polis tu kalau ikotkan nak tanya ic ngn lesen tak jadi lepas tgk muka pucat lesi diaorg...

korang 2 nih dh kenapa macam kena keja hantu jer", kata polis tu pada anep dan mamat," mereka tercungap cungap nak menjawap soalan polis tu dgn dibasahi peluh dingin, Allahuakhbar...ya Allah nasib baik ada orang...bang kalau nak tahan tahan la bang saya tak sanggup lagi dah...hah..hah...ini sumer ko punya pasal la mamat, mulut celupar sangat ...ha minta lagi kan dia bagi ko tengok depan2..amik ko..

Aku nih dah tak dapat nak bayangkan apa dah kat kepala aku ni..cik," nak tahan tahan la saya tak ada lesen dan roadtax..polis tu tersengih jer lalu menjawap, apa yang korang buat malam malam camni dh tentu la ko jumpa tu memang tempat dia dah malam memang waktu dia kelua kacau orang, ko bukan yang pertama kena..dah kesian aku tengok kau ni tak ada mood aku nak saman dah gi balik..

lepas peristiwa tu mamat jaga mulut dia elok elok...
so moral of the story mulut tu jangan celupar nak mampos
memang minta nanti mendapat.

sekian terima kasih

4 comments

xpnah plak jmpe antu kt klawang...klwng area mne 2...

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

Aku gi kje hari2 lalu situ bro mlm blil keje pun aku lalu situ kau ni nak buat cite agak2 la cukup kau pecaya benda
tu wujud dah..


EmoticonEmoticon